Για την επίθεση των ΜΑΤ στην απεργία της χαλυβουργίας

Για πολλούς ήταν ίσως η πιο ηρωική απεργία που έγινε στην ιστορία του νεο-ελληνικού κράτους και που κράτησε όσο καμία άλλη, για πάνω από 260 ημέρες.Οι απεργοί διαμαρτύρονταν για τους άθλιους μισθούς που ήθελε να επιβάλει ο ιδιοκτήτης του εργοστασίου και τις άθλιες εργασιακές συνθήκες. Στην εποχή της οριστικής αναδιαπραγμάτευσης του κόστους της εργατικής δύναμης και της εισαγωγής μιας σύγχρονης δουλείας, τέτοιες απεργίες θα δεν θα είναι πια εξαίρεση, αλλά κανόνας.
Για άλλους όμως, συμπεριλαμβάνοντας και το grassrootreuter δεν είχαμε αρκεστεί στην μυθοποίηση του αγώνα των χαλυβουργών εργατών.Το προηγούμενο διάστημα με αρθρογραφία εδώ και αλλού, αρκετοί έθεσαν προβληματισμούς για την απεργία, άλλωστε δεν ήταν λίγα τα παρατράγουδα. Θα θυμάστε όλοι  την επίσκεψη της Χρυσής Αυγής στους χαλυβουργους και την σχεδόν καμιά απάντηση από το σωματείο τους, νομιμοποιώντας έτσι τους φασίστες για πρώτη φορά στο λεγόμενο εργατικό κίνημα. Εκείνη την φορά επικράτησε για ακόμα μία φορά ο ακραίος λαϊκισμός. Όποιος μας φέρνει τρόφιμα, όποιος είναι ενάντια στο μνημόνιο είναι φίλος μας. Βέβαια σε αυτό δεν ευθύνονται μόνο οι εργάτες της Χαλυβουργικής, αλλά και μια σειρά στρατηγικές επιλογές της “αριστεράς” που τους “στήριξε”.

Όσο και να φώναζαν πολλοί “οι χαλυβουργοί δεν είναι μόνοι”, η πραγματικότητα ήταν πολύ διαφορετική. Κάποιες πολιτικές επιλογές φρόντισαν οι Χαλυβουργοί να μείνουν μόνοι. Όπως βέβαια και οι εργαζόμενοι του καναλιού άλτερ και άλλων κλάδων. Ας μην κρυβόμαστε πια πίσω από το δακτυλό μας. Ο καπιταλισμός κατα κοινή ομολογία βρίσκεται  στην μεγαλύτερη κρίση της ιστορίας του. Η εποχή των παροχών τελείωσε.Όσο δεν μπαίνει το ζήτημα της άγριας γενικής απεργίας που θα παραλείσει τα πάντα, της αυτοργάνωσης, της κατάληψης των εργοστασίων,του συντονισμού των απεργιών από τα κάτω κόντρα σε ΓΣΕΕ, ΠΑΜΕ και τα υπόλοιπα κοπρόσκυλα του” εργατικού” κινήματος, τότε απλά θα μετράμε ήττες. Η κυβέρνηση του Σαμαρά/Βεενιζέλου/Κουβέλη δια στόματος του πρώτου είχε ανακοινώσει από πολύ πιο πριν(πριν τις εκλογές) ότι η κυβέρνηση του θα αποτελέσει το μοχλός της κυριαρχίας για την “αποκατασταση” της τάξης, Ας σταματήσουν λοιπόν διάφοροι να χύνουν δάκρυα για τους χαλυβουργούς γιατί στην πραγματικότητα δεν έκαναν τίποτα προς μια τέτοια κατεύθυνση.

Advertisements

15 thoughts on “Για την επίθεση των ΜΑΤ στην απεργία της χαλυβουργίας

  1. Κανείς δεν επιβάλει τίποτα σε κανέναν, ελεύθεροι να φύγουν και να αναζητήσουν αλλού εργασία ήταν και εξακολουθούν να είναι. Όσον αφορά τη ”μεγαλύτερη κρίση της ιστορίας του καπιταλισμού” και άλλα τέτοια κουλά θα τα ακούγανε οι σοβαροί μαρξιστές και θα γελάγανε, αν υπήρχαν τέτοιοι.

  2. Το αν ο καπιταλισμός είναι στην μεγαλύτερη κρίση του ή όχι είναι όντως ένα θέμα για συζήτηση μιας και υπάρχουν πολλές απόψεις πάνω στο θέμα. Τώρα περί σοβαρών μαρξιστών και άλλα τέτοια θα μου επιτρέψεις να μην απαντήσω καν, μιας για εμάς ο “μαρξισμός” με τον κομμουνισμό είναι δύο έννοιες εντελώς αντιπαραθετικές. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να λαμβάνουμε υποψην την κριτική θεωρία όπως αναπτύχθηκε από τον Μαρξ, αλλά αντίθετα ότι ένα νέο ανταγωνιστικό κίνημα πρέπει να περάσει πάνω από το πτώμα της ιδεολογίας. Τώρα όσο αναφορά το θέμα της “ελευθερίας” μέσα στον καπιταλισμό, σοβαρά μιλάς? ήταν ελεύθεροι να φύγουν και να αναζητήσουν αλλού εργασία? καταρχήν φαίνετε ότι δεν ζεις καν στην Ελλάδα του 2012, που κοντά 2 στους 3 δεν δουλεύουν. Αλλά πέρα και από αυτό, έπρεπε δηλαδή οι χαλυβουργοί να αφήσουν την εργοδοσία να επιβάλει μισθούς πείνας? τι μοιρολατρική στάση είναι αυτή? ή μήπως απλά τρολάρεις?

  3. Λοιπόν, ας τα πάρουμε από την αρχή. Στην Ελλάδα του 2012 ζω, επισφαλής και χαμηλόμισθος εργαζόμενος είμαι αλλά κατανοώ πως το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο από την όποια ”επίθεση των αφεντικών” κλπ. που αναμασάει η όποια Αριστερά. Στην ελλαδίτσα μας το πρόβλημα, πέρα από το υψηλό δημόσιο χρέος, είναι δημοσιονομικό, είναι η γραφειοκρατία του θανατά που έχουμε και η έλλειψη ανταγωνιστικότητας ως φυσικό επακόλουθο (παρασιτικό καπιταλισμό είχαμε και έχουμε ακόμα). Από εκεί και πέρα το πρόβλημα είναι γενικότερα της ευρωζώνης (και όχι μόνο φυσικά, μια ματιά στους ρυθμούς ανάπτυξης των σημαντικότερων οικονομιών του πλανήτη αρκεί να δεις). Χοντρικά 2 στους 3 δουλεύουν ακόμα αλλά όσο οι κρατικιστές της νδ, του μπατσόκ και της αριστεράς της ευθύνης θέτουν ως πρώτο στόχο τη συντήρηση του τεράστιου, διεφθαρμένου, ζημιογόνου, μετα-σοβιετικού τύπου(ή καλύτερα στα πρότυπα των Γάλλων σοσιαλδημοκρατών αλλά τραβηγμένο στα άκρα) και τελικά άχρηστου δημοσίου θα έρθουν και τα νούμερα που λες, θα συνεχίσει να μειώνεται το βιοτικό επίπεδο όλων μας: υψηλοί φόροι για να βγουν τα νούμερα μιας και τέλειωσαν τα δανεικά και χωρίς πρωτογενή πλεονάσματα δεν πάμε πουθενά, θα συνεχίσει να επιτίθεται το κεφάλαιο στο λαό που λέει κι η Αλέκα για να βγουν και τα δικά του νούμερα (όντως υπάρχει πτώση παντού, μην το ξεχνάμε), θα κλείνουν τα μικρομάγαζα, θα αυξάνονται οι άστεγοι κλπ. Φαύλος κύκλος ή ο σίγουρος δρόμος για τη χρεωκοπία (που θα έρθει έτσι κι αλλιώς, με τα μνημόνια μας κρατήσανε στη ζωή για να σώσουν τις τράπεζές τους που είχανε αγοράσει πολλά ελληνικά ομόλογα και να αποφασίσουν τι θα κάνουν με το ευρώ, και ήταν και μια καλή παραδειγματική τιμωρία, να τα βλέπουν αυτά οι υπόλοιποι φτωχομπινέδες του ευρωπαϊκού νότου). Τι σχέση έχουν αυτά με τους απεργούς της χαλυβουργίας; Και γιατί να τους νοιάζουν τους απεργούς όλα αυτά θα μου πεις και θα έχεις δίκιο αλλά ας ξεκαθαρίσουμε κάτι επιτέλους : δεν φταίνε τα αφεντικά για αυτήν εδώ τη κρίση, για την έκταση και την ένταση που έχει σε αυτήν εδώ τη χώρα τουλάχιστον, φταίει η (όποια) κυβέρνηση. Πέρα από το υπαρκτό πρόβλημα του ευρώ φταίει η (όποια) κυβέρνηση και η (όποια) αντιπολίτευση από την μεταπολίτευση και μετά. Οι μισθοί πείνας που προτείνει (και δεν επιβάλει, καταναγκαστική εργασία στην Ελλάδα από όσο ξέρω δεν υπάρχει) ο κάθε Μάνεσης είναι το αποτέλεσμα της παρανοϊκής οικονομικής πολιτικής που ακολούθησε (και συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο) το σιχαμένο ελληνικό κράτος τις τελευταίες δεκαετιές (πιθανότατα και πιο πριν, δεν έχω ασχοληθεί και δεν ξέρω). Αυτά για να ξέρουμε ποιος μας φταίει και ποιος είναι ο εχθρός στη σημερινή συγκυρία. Πρακτικά τι θα έπρεπε να κάνουν οι χαλυβουργοί δεν ξέρω, το να έδιωχναν με τις κλωτσιές τους παμίτες από την αρχή δεν θα ήταν κι άσχημο 😀
    Υ.Γ. Υποθέτω πως συμφωνείς πως ο βασικός εχθρός είναι το κράτος, ίσως για άλλους λόγους, περιμένω με ενδιαφέρον την άποψή σου.

  4. δεν θα παρεμβω στην κουβεντα…εννοειται πως διαφωνω με το συνολο οσων γραφει ο απο πανω …που μπερδεψε το libertarian(ελευθεριακος) με το liberal(φιλελευθερος)…απλα να διευκρινησω σε οσους τυχον μπερδευτηκαν μιας και με γνωριζουν ως libertarian enrage,οτι δεν ειναι οι δικες μου θεσεις,ισως να συμπιπτω μονο σε μια…στο κλωτσιες στους παμικτες.Κατα τ αλλα ωε βασικο εχθρο εχουν το κρατος μονο οι φιλελευθεροι και οι αναρχικοι….για αυτους που συμμετεχουν στο ανταγωνιστικο-αντικαπιταλιστικο κινημα βασικος εχθρος ειναι ο καπιταλισμος….που δεν ειναι…ουτε θεσμοι…ουτε προσωπα…αλλα πανω απ ολα ΣΧΕΣΕΙΣ….αυτα τα ολιγα….

  5. Συγνώμη και από μένα αν άργησα να απαντήσω στα μηνύματα αλλά εδώ που βρίσκομαι το Σαββατοκύριακο είναι για βόλτες και όχι για διαδίκτυο. Δεν μπέρδεψε νομίζω κανείς τις θέσεις του παραπάνω με τις δικές σου libertarian enrage και αυτό γιατί όσοι σε ξέρουμε προσωπικά ή έστω διαδικτυακά ξέρουμε και τις απόψεις σου με το παραπάνω, με τις οποίες παρεμπιπτόντως με κάλυψες και σαν απάντηση στον Libertarian νομίζω. Αν και περιληπτικά, συμπυκνώνεις με σαφήνεια κάτι που οι αριστερο-αναρχικοί και άλλοι ξεχνούν. Από την άλλη όμως δεν πρέπει να γίνει αφορμή να κλείνουμε την συζήτηση και τον διάλογο, αντίθετα πρέπει να είμαστε πάντα παρόν, εκτός και αν έχουμε να κάνουμε με τους συνειδητούς φασίστες. Τέλος να διευκρινίσω προς όλες τις κατευθύνσεις ότι στο κείμενο δεν υποστηρίζω σε καμία περίπτωση τον ”αγώνα των χαλυβουργών” για καλύτερα μεροκάματα και άλλα τέτοια, αντίθετα προσπαθώ να διατυπώσω μια συνολική πρόταση, άποψη για την κομμουνιστική στρατηγική σήμερα (χωρίς φυσικά να θεωρώ την άποψη αυτή πλήρες ή καθοδηγητική)

  6. Απλά να πω κι εγώ πως δεν έχω μπερδέψει τίποτα, απλά οι left libertarians νομίζετε πως οι ελευθεριακοί είναι απαραίτητα και σοσιαλιστές, κομμουνιστές, κολεκτιβιστές ή όπως αλλιώς προτιμάς. Δεν θα επεκταθώ αφού δεν θες να εμπλακείς σε κουβέντα.
    critiqueandpraxis, λες πως συμφωνείς στην απάντηση του libertarian enrage σε σε αυτά που έγραψα, παρ’ όλα αυτά περιμένω την απάντησή σου σχετικά με τη κρίση. Τώρα αν νομίζεις πως δεν σε αφορά το ζήτημα και απλά φταίει ο καπιταλισμός και στο κομμουνισμό δεν θα μας απασχολούν τα οικονομικά κλπ., πάω πάσο.

  7. τελικα θα εμπλακω…μιας και ο liberal-libertarian,(παρεπιπτομπτως μακρια απο μενα το αριστερα)διαθετει αν μη τι αλλο το πλεονεκτημα του διαλογου(κατι που δεν θαμπορουσε να συμβει με τα σταλινικα ψοφιμια της ιδεολογιας)…σε οτι αφορα την κριση…που ναι ειναι …ολικη κριση συσωρευσης του κεφαλαιου…αλλα ταυτοχρονα και κριση της εργασιας,που ειναι πλεον νεκρη….θα ηθελα να απαντησω με καποια κειμενα που ξερω οτι θα τα διαβασει ακομα και αν προερχονται απο διανοητες του ανταγωνιστικου, ως προς το συστημα που υποστηριζει,κινηματος….και θα βρεθει στην δυσαρεστη θεση να μην μπορει να αντιταξει κανενα επιχειρημα…ειτε λογο ενδειας επιχειρηματων…ειτε λογω αδυναμιας κατανοησης….βλεπεις φιλε liberal-libertarian….δεν ειναι ολοι οι αντιπαλοι του καπιταλισμου…αδαεις αριστεριστες τυπου….”το δογμα της αγνοιας” Ν Κλαιν…η σταλινικους παλιατσους τυπου Ζιζεκ….υπαρχουν και αντιπαλοι οχι μονο δεν ειναι ευκολο οι απολογητες του καπιταλισμου να αντιμετωπισετε….αυτους που λες “σοβαροι μαρξιστες”…και που συμφωνουν ολοι μα ολοι για την καπιταλιστικη κριση…ιδου λοιπον μια μικρη παραθεση…..για να διες…”πως γελανε”…οι σοβαροι μαρξιστες…που λες κι εσυ….
    http://marxistreloaded.wordpress.com/2012/06/27/toolate/#more-494

  8. και συνεχιζουμε με αρθρα…(προσφερονται και για διαβασμα στην παραλια…ε;!)
    http://poetrymustbedonebyeachandeveryone.blogspot.gr/2012/04/blog-post_29.html

    http://marxistreloaded.wordpress.com/2012/05/15/thinking-the-global-crisis/

    http://www.disobey.net/hotel/Pdf/keimena_gia_tin_ergasia_kai_tin_krisi.pdf

    http://marxistreloaded.wordpress.com/2012/04/17/norbert_trenkle_shocks/

    http://marxistreloaded.wordpress.com/2012/02/28/obsomoney/

    http://marxistreloaded.wordpress.com/2012/02/06/cestlafautjappe/

    http://marxistreloaded.wordpress.com/2012/02/20/requiemforcapitalis/

    http://marxistreloaded.wordpress.com/2012/01/30/ct_postone/

    http://marxistreloaded.wordpress.com/2012/01/17/%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%8C%CE%BB%CE%B1-%CF%86%CF%84%CE%B1%CE%AF%CE%B5%CE%B9-%CE%B7-%CF%87%CF%81%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%B3%CE%BF/

    http://marxistreloaded.wordpress.com/2012/01/17/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%AF-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%80%CF%84%CF%85%CE%BE%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-anselm-jappe/

    …και τελειωμο δεν εχει….το …”γελιο των σοβαρων μαρξιστων”…….γυρω απο τον αγαπημενο σου και πληρους ζωντανιας(οπως ισχυριζεσαι)…καπιταλισμο….αλλα αυτα για την ωα…καλο διαβασμα…και ειθε να αναστοχαστεις…καποια πραγματακια…και καποιες βεβεαιοτητες αου…..

  9. Ενδιαφέρον το άρθρο, libertarian enrage, δύσκολα βρίσκει κανείς σοβαρές αναλύσεις από τη συγκεκριμένη σκοπιά και δεν το λέω ιδεοληπτικά αυτό, θα συμφωνείς μάλλον. Και εγώ έγραψα πιο πάνω πως η κρίση δεν είναι μόνο χρηματοπιστωτική αλλά κυρίως νομισματική και η στάση του Βερολίνου που επιτείνει και διαιωνίζει την ύφεση μεν, μας κρατάει τεχνητά στη ζωή δε (ενώ το πρόβλημα παγκοσμιοποιείται). Άλλον ένα μεγάλο ζήτημα είναι η κοινωνικοποίηση του χρέους των τραπεζών, καραμπινάτη περίπτωση η Ισπανία αλλά δε θα απολογηθώ εγώ γι’ αυτό.
    ”Ο αρθρογράφος των FT Martin Wolf γράφει ότι ο ίδιος μέχρι πρόσφατα δεν είχε ποτέ καταλάβει πραγματικά πως συνέβηκε η Μεγάλη Ύφεση της δεκαετίας 1930. Τώρα, πάνω στη βάση της πολιτικής της κρίσης στην ευρωζώνη, έγινε ξεκάθαρο σ’ αυτόν:
    Το μόνο που χρειάζεται είναι εύθραυστες οικονομίες, ένα άκαμπτο νομισματικό καθεστώς, έντονη αντιπαράθεση για το τι πρέπει να γίνει, διαδεδομένη πεποίθηση ότι η δυστυχία είναι καλή, μυωπικοί πολιτικοί, αδυναμία συνεργασίας και αποτυχία πρόληψης των γεγονότων.”
    Συμφωνώ απόλυτα, όπως και πολλοί liberals-libertarians (ο Τζήμερος και η κόρη του Μητσοτάκη δεν είναι χαρακτηριστικό δείγμα του ποιοι είμαστε και τι πιστεύουμε). Για την εξάλειψη του πανικού που λέει ο αρθρογράφος φυσικά συμφωνώ, οι κοινωνικές-πολιτικές-οικονομικές επιπτώσεις είναι τεράστιες, καθίσταται δυσκολότερη η όποια λύση και δημιουργούνται extra προβλήματα. Γράφω ποιο πάνω σχετικά με τα μέτρα ”και ήταν και μια καλή παραδειγματική τιμωρία, να τα βλέπουν αυτά οι υπόλοιποι φτωχομπινέδες του ευρωπαϊκού νότου”, δεν έγραψα πουθενά πως συμφωνώ με όλα τα μέτρα (αυτά που θεωρώ απαραίτητα οι κυβερνήσεις ΓΑΠ και Παπαδήμου δεν τα τόλμησαν , ελπίζω ο φασίστας Σαμαράς να κάνει έστω τα μισά). Έχε υπόψη σου πάντως πως τα χρήματα που μας δίνουν όντως τα χρειαζόμαστε, άλλο αν οι στόχοι που πρέπει να πιάσουμε είναι ανέφικτοι, εξήγησα πως δεν τους ενδιαφέρει αυτό. Με εθνικό νόμισμα θα μπορούσαμε να τυπώσουμε αλλά το πρόβλημα του πληθωρισμού θα ήταν τεράστιο, με την ΕΚΤ να δανείζει έντοκα τις τράπεζες χωρίς εγγυήσεις δεν βγαίνει πάλι. Από εκεί και πέρα τη διάλυση της ευρωζώνης(βρίσκεται στα πρόθυρα της διάλυσης το έργο) την είχε προβλέψει ο νεοφιλελεύθερος-μπαμπούλας Μίλτον Φρίντμαν δέκα χρόνια πριν και αυτά που βλέπουμε τώρα μόνο φιλελεύθερες πολιτικές προς το σωστό δρόμο δεν είναι. Να σου θυμίσω πως ο Μαρξ έβλεπε και κάτι καλό στις κρίσεις: την αποκατάσταση της ισορροπίας ανάμεσα στην προσφορά και την πραγματική ζήτηση και ήδη από τότε ξέρουμε ότι ο καπιταλισμός ζει και εξελίσσεται με κρίσεις και αναδιαρθρώσεις, γι’ αυτό οι σοβαροί μαρξιστές είναι εγκρατείς σχετικά με την σοβαρότητα της κρίσης, με τον καπιταλισμό που βρίσκεται στα τελευταία του και δεν έχει άλλα περιθώρια ανάπτυξης κλπ. Ο πραγματικά σοβαρός μαρξιστής Έρικ Χόμπσμπαουμ υποστηρίζει πως ο καπιταλισμός με κράτος έχει πολύ μέλλον και θα αντικαταστήσει την ελεύθερη αγορά, αυτή είναι μια βάσιμη σκέψη, η καταστροφή του είναι για γέλια. Ο καπιταλισμός έχει πολύ μέλλον ακόμα φίλτατε, όποια μορφή και να πάρει, οι προβλέψεις λένε πως η Κίνα θα ξεπεράσει τις ΗΠΑ ως προς το μέγεθος της οικονομίας κάποια στιγμή μέσα στα επόμενα 50 χρόνια, η οικονομία της Ινδίας θα εκτιναχθεί στα ύψη και χώρες όπως η Βραζιλία, η Αργεντινή, το Μεξικό, η Ρωσία, η Τουρκία, οι Φιλιππίνες, η Ινδονησία, η Μαλαισία, η Αίγυπτος κ.α. θα κάνουν εντυπωσιακή πρόοδο και το βιοτικό επίπεδο των πληθυσμών θα αυξηθεί κατακόρυφα.

  10. Το τελευταίο σχόλιο είναι η απάντησή μου στο πρώτο link. Τα υπόλοιπα θα τα διαβάσω αλλά δεν μπορώ να τα σχολιάσω όλα, για πες και εσύ τη γνώμη σου σε κάτι. Δεν λειτουργεί και πολύ καλά ο καπιταλισμός, στα τελευταία του είναι, οk… αλλά για πες μου αν θες… γιατί θα λειτουργήσει ο κομμουνισμός; θα πετύχει αυτή τη φορά ή θα καταλήξει σε τραγωδία πάλι; πως θα φτάσουμε εκεί που ονειρεύεσαι; πόσο σίγουρος είσαι πως θα είναι καλύτερα; Σημαντικά ερωτήματα, ε;

    • αγαπητέ φίλε συγνώμη για την ασυνέπεια μου. Δεν απάντησα γιατί όπως φαντάζεσαι η καλοκαιρινή περίοδος είναι λίγο σλόου. Θα επανέρθω σύντομα

  11. @critiqueandpraxis

    Ο κομμουνισμός δεν είναι μια ιδέα που στέκει στα σύννεφα αλλά μια ενύπαρκτη διάσταση των κοινωνικών σχέσεων. Το αν οι σταλινικοί αυτοαποκαλούνται κομμουνιστές, προσφέροντας ανεκτίμητες υπηρεσίες σε νεοφιλελέ ερπετά σαν τον libertarian στην προσπάθειά τους να παρουσιάσουν την πραγματικότητα και την δυναμική της εξέλιξη από την οπτική του κεφαλαίου σαν την μόνη δυνατή- σωστή επιλογή, αυτό δεν νομίζω πως αφορά όσους θέλουν να λένε πως ενδιαφέρονται για το αντικαπιταλιστικό κίνημα. Εχθρός δεν είναι μόνο ο σταλινικός, αλλά και αυτός που άκριτα εξισώνει το Άουσβιτς με το Γκουλάγκ. Αυτός που παρουσιάζει το μερικό του συμφέρον ως γενικό. Το γεγονός ότι στο πρώτο του σχόλιο έκανε λόγο για “σοβαρούς μαρξιστές που θα έβαζαν τα γέλια” βρωμάει από χιλιόμετρα ιδεολογία (μαρξιστικώς εννοούμενη η έννοια).

  12. Πάντα ήταν ζεστοί άνθρωποι οι κομμουνιστές και εμένα αυτή η αντικαπιταλιστική ευγένεια είναι κάτι που με σκλαβώνει.

  13. Αρκεί η συζήτηση να γίνεται στο πλαίσιο εκείνο όπου όλοι βγαίνουμε κερδισμένοι: ικανοποίηση των (ιδεολογικών) πεποιθήσεων, δηλαδή, εκείνων που προασπίζουν τα οικονομικά μας συμφέροντα και τις φιλοδοξίες μας. Αυτή είναι λίγο πολύ η βάση του “πολιτισμένου” διαλόγου των (μικρό)αστών. Η απάντησή σου ήταν πιο αναμενόμενη και από ξεκατινέ κόντρα σε μεσημεριανή εκπομπή. Να μου λείπει λοιπόν.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s