Λίγα λόγια για την δίωξη του Σάββα Μιχαήλ

Με θυμό και λύπη διάβασα  για την δίωξη του Σάββα Μιχαήλ γραμματέα του ΕΕΚ – Εργατικό Επαναστατικό Κόμμα (τροτσκιστές) . Η επιλογή του συγκεκριμένου διανοούμενου σίγουρα δεν είναι καθόλου τυχαία. Οι έλληνες φασίστες διάλεξαν έναν Έλληνα Εβραίο αντιφασίστα για στόχο, ξέροντας ότι είναι μια αρκετά αναγνωρίσιμη προσωπικότητα στον χώρο της άκρας αριστεράς στην Ελλάδα. Η συγκεκριμένη δικαστική δίωξη εκτός από βαθιά αντισημιτική, αποτελεί καθαρά και ξάστερα την απόπειρα ποινικοποίησης του αντιφασιστικού λόγου και πράξης στην Ελλάδα, κάτι φυσικά που έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά μεγάλο διάστημα στον ελληνικό βούρκο. Ο Σάββας Μιχαήλ εκτός άλλων έχει γράψει και μια σειρά βιβλία που σίγουρα αξίζει να διαβάσει κανείς και αυτό ίσως ενοχλεί κάποιους ακόμα περισσότερο.

Μέσα από αυτές τις γραμμές θα ήθελα να καλέσω τους φίλους κ συντρόφους που θα βρίσκονται στην Αθήνα εκείνες τις μέρες, να παρευρεθούν στην δίκη ως ελάχιστη ένδειξη αλληλεγγύης, το πρωί της 3 Σεπτεμβρίου, στο Πρώτο Mονομελές Πλημμελειοδικείο Aθήνας, κτίριο 2, της πρώην Σχολής Eυελπίδων. Μπορείτε επίσης να υπογράψετε και το διαδικτυακό ψήφισμα αλληλεγγύης στον Σάββα Μιχαήλ εδώ

Από εκεί και πέρα όμως δεν θα μπορούσα να παραλείψω και κάποια κακώς κείμενα της συγκεκριμένης υπόθεσης. Διαβάζοντας την ιστοσελίδα του ΕΕΚ, έπεσα πάνω σε άρθρο του αρχισυντάκτη της εφημερίδας της οργάνωσης Νέα Προοπτική Θεόδωρου Κουτσουμπού, τεύχος#553# Σάββατο 20 Ιουλίου 2013. Στο συγκεκριμένο άρθρο ο συντάκτης του, μεταξύ άλλων επιλέγει να επιτεθεί στο ΚΙΣΕ (Κεντρικό Ισραηλιτικό συμβούλιο Ελλάδος) , κατηγορώντας το για « εκκωφαντική σιωπή» για να μην τάχα μου «ενοχληθεί η κυβέρνηση Σαμαρά -Βορίδη -Άδωνη.». Μπορεί κάποια/ος να αναρωτηθεί για αυτήν την στάση του ΚΙΣΕ, σίγουρα οι Έλληνες Εβραίοι έχουν και μυαλό και κρίση και ο καθένας κρίνεται για τις πράξεις του. Μια κριτική στο ΚΙΣΕ είναι όμως δουλειά του ελληνικού εβραϊσμού και όχι άλλων καλοθελητών.

Θα ήθελα να σημειώση ότι με προβληματίζουν ιδιαίτερα τα πραγματικά κίνητρα και ο χρόνος που έγινε η συγκεκριμένη  επίθεση στο ΚΙΣΕ.  Η κριτική στο ΚΙΣΕ, τώρα που διώκεται ένας Έλληνας Εβραίος σίγουρα δεν φαίνεται να είναι και η πιο σωστή ταχτική από μέρους του ΕΕΚ. Αυτό ίσως να είναι αρκετό για να φτάσει κανείς στο συμπέρασμα, ότι δεν είναι και τόσο «προοδευτική» και «αθώα», όσο προσπαθεί να την παρουσιάσει ο συντάκτης της(κοινώς μυρίζει λίγο αντισημιτισμό).

Φαίνεται ότι εκεί στο ΕΕΚ κρίνουν ότι μια τέτοια ενέργεια είναι αναγκαία για να μην χαλάσουν την αριστερή σούπα αλληλεγγύης, όπως παραδείγματος χάρη με την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, το ΝΑΡ, το ΣΥΡΙΖΑ και άλλα αριστερά αντισημιτικά σχήματα.

Βρίσκω ιδιαίτερα υποκριτικό από μέρους του ΕΕΚ να γίνεται λόγος «για την σιωπή του ΚΙΣΕ», ενώ ο συγκεκριμένος πολιτικός χώρος μετράει μια σειρά τρανταχτές απουσίες, ενάντια σε διώξεις Ελλήνων Εβραίων και αντιφασιστών με ίσως πιο τρανταχτό  παράδειγμα τις δύο δίκες – φιάσκο του ναζιστή Πλεύρη με αφορμή το βιβλίο του “οι Εβραίοι όλη η αλήθεια” και την δίκή αντιφασιστών για συκοφαντική δυσφήμιση αμέσως μετά. Η συγκεκριμένη δίκη Πλεύρη και η προ τετελεσμένη απόφαση, ήταν και η πιο κορυφαία απόδειξη της νομιμοποίησης του αντισημιτικού λόγου στην μεταπολιτευτική Ελλάδα, κάτι που πέρασε στα ψιλά για την  πλειοψηφία της αριστεράς και των αναρχικών.

Πρέπει επίσης να επισημάνω ότι δεν έπεσε ποτέ στην αντίληψη μου έστω και μια ανακοίνωση (για τα μάτια του κόσμου) από μέρους του ΕΕΚ για τις δεκάδες εμπρησμούς συναγωγών και βεβηλώσεις εβραϊκών νεκροταφείων κοκ. στην Ελλάδα τα προηγούμενα χρόνια (ακόμα και από αναρχικούς, όπως στην περίπτωση του Βόλου και της Λάρισαςτο 2009). Ίσως πάλι να κάνω και λάθος πάνω σε αυτό και να υπήρξε κάποια ανακοίνωση του ΕΕΚ. Αυτό όμως που μπορώ να γράψω εδώ με σιγουριά είναι ότι δεν υπήρξε κάποια ιδιαίτερη κινητοποίηση για αυτού του είδους φασιστικές επιθέσεις από την πλευρά της αριστεράς και του ΕΕΚ συγκεκριμένα, κάτι που δεν θεωρώ εντελώς σύμπτωση.

Καλό λοιπόν θα ήταν να σκέφτονται λίγο περισσότερο πριν κάνουν κάποιοι κριτική στον ΚΙΣΕ και να αναλογιστούν και τις δικές τους ευθύνες (λίγο αυτοκριτική δεν έβλαψε ποτέ κανέναν), γιατί εκτός από τον ΚΙΣΕ απευθύνονται  και σε άλλο κόσμο με μνήμη.

Advertisements

5 thoughts on “Λίγα λόγια για την δίωξη του Σάββα Μιχαήλ

  1. Συμφωνώ με τη λογική του άρθρου πως η κριτική στο ΚΙΣΕ ήταν άστοχη, άτοπη και άκαιρη. Επιπλέον,δε θεωρώ τυχαία επιλογή, τη δίωξη του Σ. Μιχαήλ ως Εβραίου Τροτσκιστή. Επίσης, έχω επιφυλάξεις και για τον τρόπο που το Ε.Ε.Κ. επέλεξε τη στήριξη του γραμματέα του (αρχικά μέσω συλλογής ηλεκτρονικών υπογραφών και σε δεύτερο χρόνο οικονομική ενίσχυση πάλι ηλεκτρονικά). Νομίζω πως το Ε.Ε.Κ θα έπρεπε να ζητήσει την πιο πλατιά και ανοιχτή πολιτική στήριξη από κόμματα, συλλογικότητες, προοδευτικούς ανθρώπους κ.λ.π. Εξάλλου, ταυτίζομαι με τη θέση “Μια κριτική στο ΚΙΣΕ είναι όμως δουλειά του ελληνικού εβραϊσμού και όχι άλλων καλοθελητών”. Ωστόσο, μου γεννιέται μια ειλικρινής απορία (καθότι αγνοώ τα εσωτερικά του Ε.Ε.Κ). Δηλαδή, πως ένα πολιτικό μόρφωμα (και ειδικά όταν κάνει σημαία του το διεθνισμό) αναρτά στην εφημερίδα του άρθρα που “μυρίζουν αντισημιτισμό” (εδώ δε μιλάμε για αντισιωνισμό, αλλά για αντισημιτισμό), τη στιγμή που γραμματέας του είναι εδώ και δεκαετίες ένας Εβραίος; Πραγματικά δεν μπορώ να κατανοήσω τη λογική, εκτός αν στο εσωτερικό του Ε.Ε.Κ., υπάρχουν φράξιες ή εσωτερική αντιπολίτευση, των οποίων αγνοώ την ύπαρξη. Με εκτίμηση, Δ.Κ

  2. Αγαπητέ Δ.Κ

    Αυτό που έγραψα λίγο πολύ είναι τα εξής: α) Το άρθρο που αναφέρομαι (στην Νέα Προοπτική) επιλέγει εσκεμμένα να επιτεθεί στους έλληνες εβραίους και τα όργανα αντιπροσώπευσης τους. Κρύβεται πίσω από τα λάθη του κισε και επιλέγει να του επιτεθεί φυσικά για λόγους τακτικής, κοινώς θέλει να έχει και τους γνωστους αριστερο-αναρχικους αντισημιτες στην δίκη (που δεν θα τους είχε αν ο ΚΙΣΕ εμφανιζόταν)

    β) Στην δίκη πλεύρη (που είναι τρανταχτό παράδειγμα) δεν πάτησαν το ποδαράκι τους και δεν έγραψαν ούτε 2 γραμμές στην φυλλάδα τους. τυχαίο δεν νομίζω

    γ) στις τόσες αντισημιτικές επιθέσεις στην ελλάδα, εμπρησμούς κλπ.. πια ήταν η στάση του ΕΕΚ? ανύπαρκτη

    δ) η θέση τους για το Ισραήλ δεν είναι καλύτερη από αυτήν που έχουν και οι φίλοι τους στην ανταρσυα με τους ΣΕΚ ίσως τους πιο σκληρούς αντισημίτες που έχω γνωρίσει. κοινώς ζητούν την διάλυση του κράτους του Ισραήλ και αντικατάσταση του με ένα παλαιστινιακό κράτος .. με άλλα λόγια ζητούν ένα νέο ολοκαύτωμα

    γενικά το ΕΕΚ είναι ευθυγραμμισμένο με τις θέσεις της υπόλοιπης αριστεράς στην ελλάδα που παραμένουν αθεράπευτοι αντισημίτες, κρύβοντας πάντα έξυπνα τον αντισημιτισμό τους πίσω από αντισιωνιστικές δηλώσεις

    αυτά τα λίγα

    καλό βράδυ

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s